Asiatische Low-Cost Airlines

Nachrichten und Diskussionen zu allen Luftfahrtthemen außerhalb von Köln/Bonn

Moderatoren: stekar87, EDDK14L, bwbollek, A380CGN, HLX4U, alex330

bwbollek
Administrator
Beiträge: 3675
Registriert: Donnerstag, 15. Juli 2010, 12:14:35
Wohnort: Bad Honnef(Rhein)
Kontaktdaten:

Re: Asiatische Low-Cost Airlines

Beitragvon bwbollek » Dienstag, 20. Juni 2017, 18:14:22

Tigerair Singapore wird Ende Juli von Scoot übernommen bzw. in Scoot aufgehen.
http://www.tigerair.com/sg/en/

HLX4U
Administrator
Beiträge: 7913
Registriert: Freitag, 16. Juli 2010, 09:32:32
Kontaktdaten:

Re: Asiatische Low-Cost Airlines

Beitragvon HLX4U » Dienstag, 27. Juni 2017, 22:44:08

14 zusätzliche A320ceo für AirAsia zur kurzfristigen Expansion



KUALA LUMPUR (June 22): AirAsia Bhd is buying an additional 14 Airbus A320ceo aircraft in anticipation of the budget airline's near-term regional network growth.

In a statement today, AirAsia said it had signed the agreement with Airbus to order the 14 aircraft. AirAsia said it announced the deal at the Paris Air Show today.

AirAsia group chief executive officer Tan Sri Tony Fernandes said in the statement: “Demand is very strong in AirAsia’s traditional countries, but now we have Indonesia, the Philippines and India doing extremely well. The robust demand has led us to expand our fleet and Airbus has been a great partner in finding us slots."

"We still need to find more aircraft to expand our regional reach and are actively sourcing from the leasing market. The competitive environment is at its best, coupled with a stable oil price. With the lowest cost in the world, AirAsia is back on aggressive growth," Fernandes said.

According to AirAsia's statement, the additional 14 Airbus A320ceo aircraft will raise the number of Airbus A320 entities ordered by AirAsia to 592.


"To date, 171 A320ceo and eight A320neo have already been delivered to the airline and are flying with its units in Malaysia, India, Indonesia, Thailand and the Philippines," AirAsia said.

At Bursa Malaysia, AirAsia shares rose six sen or 2% at 3:41pm to RM3.17, for a market value of RM10.63 billion.
Bild

HLX4U
Administrator
Beiträge: 7913
Registriert: Freitag, 16. Juli 2010, 09:32:32
Kontaktdaten:

Re: Asiatische Low-Cost Airlines

Beitragvon HLX4U » Samstag, 15. Juli 2017, 02:15:46

Die Ankündigung des 11. A320 für AirAsia India habe ich mal als Anlass genommen, nicht nur das indische Domestic-Netz zu zeigen, sondern auch die immer zahlreicher werdenden Verknüpfungen seitens AirAsia mit Kuala Lumpur und Bangkok.

Zur Erinnerung, 20 Maschinen werden benötigt um auch als AirAsia India international fliegen zu dürfen. Laut Pressemitteilungen ist man zuvorderst daran interessiert sich vom Markt Indien-Golfregion ein Stück vom Kuchen abzuschneiden.

Bild
Bild

HLX4U
Administrator
Beiträge: 7913
Registriert: Freitag, 16. Juli 2010, 09:32:32
Kontaktdaten:

Re: Asiatische Low-Cost Airlines

Beitragvon HLX4U » Montag, 17. Juli 2017, 14:31:14

AirAsia China

War bisher noch kein Thema, ist aber ein einschneidender Punkt in der chinesischen Luftfahrt.
Mit AirAsia hat erstmals eine ausländische Airline die Genehmigung bekommen in China eine Tochterairline zu gründen!

Bild


https://centreforaviation.com/insights/ ... ket-344587

The AirAsia Group plans to establish AirAsia China, a cross border JV, with non airline Chinese partners. The startup will be based in one of China's secondary cities: Zhengzhou, which is not a major point of demand and already has above average LCC representation. But Zhengzhou is eagerly building an aviation hub, and this is critical for AirAsia China to receive government backing for this first in foreign airline JVs of this nature.


Bereits aktuell bietet AirAsia ein großes Routenangebot nach China an. Diese sollen auch zu den profitabelsten im gesamten Netz gehören.
Anbei eine kleine Übersicht:

Bild
Bild

HLX4U
Administrator
Beiträge: 7913
Registriert: Freitag, 16. Juli 2010, 09:32:32
Kontaktdaten:

Re: Asiatische Low-Cost Airlines

Beitragvon HLX4U » Mittwoch, 19. Juli 2017, 14:21:41

Indonesia AirAsia

Nach dem schlimmen Absturz Ende 2014 wurde die Flotte von einst 30 A320 auf nur noch 22 reduziert.
Routen wurden gestrichen und konsolidiert. 2016 wurde erstmals wieder ein kleiner Gewinn zum Gruppenergebnis beigesteuert.
Dieses Jahr sollen auch erstmal wieder 2 neue A320 die Flotte vergrößern.
Neue Route ab August ist Jakarta-Macau.

Bases
Jakarta 8 A320
Denpasar 7 A320
Surabaya 4 A320
Medan 3 A320

Bild
Bild

HLX4U
Administrator
Beiträge: 7913
Registriert: Freitag, 16. Juli 2010, 09:32:32
Kontaktdaten:

Re: Asiatische Low-Cost Airlines

Beitragvon HLX4U » Samstag, 22. Juli 2017, 14:24:15

Was fehlt noch? Richtig, die Mama AirAsia Malaysia :)

Zum Start die Übersicht der dezentralen Routen abseits von Kuala Lumpur.

Bases
7 A320 in Kota Kinabalu
4 A320 in Kuching
4 A320 in Johor Bahru
3 A320 in Penang
1 A320 in Langkawi

Bild
Bild

HLX4U
Administrator
Beiträge: 7913
Registriert: Freitag, 16. Juli 2010, 09:32:32
Kontaktdaten:

Re: Asiatische Low-Cost Airlines

Beitragvon HLX4U » Dienstag, 25. Juli 2017, 17:19:53

Scoot-Tiger Air nun zusammen!

Die Singapore-Airlines-Gruppe verkleinert sich um eine Marke!
Mit heute wird Tiger Air aufgelöst und mit ihren A320 in Scoot integriert!
Diese bilden ab jetzt die LCC-Sparte sowohl auf der Kurz- als auch auf der Langstrecke.

+Silkair besetzt weiterhin die Fullservice-Kurzstreckensparte.

http://www.cnbc.com/2017/07/25/low-cost ... years.html

"The two companies were brought under a single holding company last year in May, and within the short span of just a little over a year, we've managed to achieve full integration into a single airline," Scoot CEO Lee Lik Hsin told CNBC's "Capital Connection."

The new Scoot plans to expand its network by adding five new destinations by June 2018. Among them are Honolulu, Scoot's maiden U.S. destination, and Harbin in northeast China.

Scoot will also take over two routes from sister carrier SilkAir for Malaysia and Indonesia, as parent Singapore Airlines undertakes a wide-ranging review to slash costs and improve efficiency after announcing a fourth-quarter loss.
Bild

HLX4U
Administrator
Beiträge: 7913
Registriert: Freitag, 16. Juli 2010, 09:32:32
Kontaktdaten:

Re: Asiatische Low-Cost Airlines

Beitragvon HLX4U » Mittwoch, 02. August 2017, 19:18:39

Hier noch eine Übersicht über die Kurz- und Mittelstrecken von AirAsia in Kuala Lumpur

Bild
Bild

HLX4U
Administrator
Beiträge: 7913
Registriert: Freitag, 16. Juli 2010, 09:32:32
Kontaktdaten:

Re: Asiatische Low-Cost Airlines

Beitragvon HLX4U » Donnerstag, 03. August 2017, 09:39:53

KUALA LUMPUR: Low-cost carrier AirAsia Group saw its load factor climb three percentage points to 88% in the second quarter ended June 30, 2017, boosted by strong demand for air travel as it expanded its routes and frequencies.

It said on Thursday the total number of passengers carried increased 14% year-on-year to 15.81 million, more than the 11% increase in capacity.

At the end of the quarter under review, the group’s total fleet size stood at 178 aircraft (180 including two aircraft delivered to AirAsia Japan but yet to commence operation).
Bild

HLX4U
Administrator
Beiträge: 7913
Registriert: Freitag, 16. Juli 2010, 09:32:32
Kontaktdaten:

Re: Asiatische Low-Cost Airlines

Beitragvon HLX4U » Samstag, 05. August 2017, 21:27:26

Gibt grad bissl Ärger für Malindo in Malaysia:

KUALA LUMPUR, Aug 5 ― Putrajaya has directed Malindo Air to settle its RM70 million arrears in airport tax payments to Malaysia Airports Holdings Bhd (MAHB). The Star reported that Malindo was issued the directive by the Transport Ministry to settle the monies owed “as soon as possible”.

Transport Minister Datuk Seri Liow Tiong Lai said that there are some “disputes” regarding the calculations of the taxes owed.
“However, this should not be a reason for the delay in paying up the dues,” he reportedly said.
Malindo was recently criticised by Umno leaders and also by Malay rights group Perkasa for not settling its airport tax arrears.
The airline has also come under scrutiny over the fact that its current major shareholder is its CEO, Chandran Rama Muthy, and the stakes owned by Indonesian tycoon Rusdi Kirana, leading to claims that the airline is foreign owned.



Sind nur ca 14 Mill Euro ;)

Daneben soll Malindo wieder zurück ins KLIA2 ziehen, weil KLIA 1 überlastet ( war auch mein Eindruck letzten Monat ):

It was reported on Thursday that Malaysia Airports Holdings Bhd (MAHB) has been urged to consider relocating Malindo Air to Kuala Lumpur International Airport 2 (klia2) to help ease congestion at KLIA.
Second Finance Minister Datuk Seri Johari Abdul Ghani said MAHB should insist that budget carriers operate at klia2.
He said this was the most immediate step to help ease the worsening congestion at KLIA.
Issues of flight operations and congestion at KLIA came under the spotlight recently after numerous complaints on how passengers had to endure long durations to clear Customs and Immigration checks.

Bild

HLX4U
Administrator
Beiträge: 7913
Registriert: Freitag, 16. Juli 2010, 09:32:32
Kontaktdaten:

Re: Asiatische Low-Cost Airlines

Beitragvon HLX4U » Sonntag, 06. August 2017, 21:43:15

Der CEO von Scoot sagte diese Woche, das das zweite Europaziel nach Athen, welches man im Laufe des Jahres 2018 aufnehmen wird, ein Ziel sein soll das aktuell noch von Mama SQ bedient wird!
Aktuell fliegt SQ in Europa folgende Ziele an:

AMS
BCN
CPH
DUS
FRA
IST
LHR
MAN
MXP
DME
MUC
CDG
FCO
ARN
ZRH

Viel Spass beim tippen :)
Bild

HLX4U
Administrator
Beiträge: 7913
Registriert: Freitag, 16. Juli 2010, 09:32:32
Kontaktdaten:

Re: Asiatische Low-Cost Airlines

Beitragvon HLX4U » Dienstag, 08. August 2017, 15:49:14

AirAsia X nach Los Angeles und Las Vegas?

AirAsia Group may commence Los Angeles service, also considering Las Vegas
08-Aug-2017

AirAsia Group CEO Tony Fernandes said the carrier is considering commencing Los Angeles service "in the not too distant future" (Cheddar, 07-Aug-2017). Mr Fernandes said Honolulu service is "going very well" with load factors above 90% and added the airline may consider operating to Las Vegas.
Bild

SQ025
Beiträge: 655
Registriert: Mittwoch, 27. April 2011, 22:46:11
Wohnort: Köln
Kontaktdaten:

Re: Asiatische Low-Cost Airlines

Beitragvon SQ025 » Dienstag, 08. August 2017, 17:16:33

HLX4U hat geschrieben:Der CEO von Scoot sagte diese Woche, das das zweite Europaziel nach Athen, welches man im Laufe des Jahres 2018 aufnehmen wird, ein Ziel sein soll das aktuell noch von Mama SQ bedient wird!
Aktuell fliegt SQ in Europa folgende Ziele an:

AMS
BCN
CPH
DUS
FRA
IST
LHR
MAN
MXP
DME
MUC
CDG
FCO
ARN
ZRH

Viel Spass beim tippen :)


FCO oder MXP :) aber nicht DUS - auch wenn DUS nicht so gut laufen soll, wie ich mal gelesen habe.
Bild

HLX4U
Administrator
Beiträge: 7913
Registriert: Freitag, 16. Juli 2010, 09:32:32
Kontaktdaten:

Re: Asiatische Low-Cost Airlines

Beitragvon HLX4U » Dienstag, 08. August 2017, 17:53:37

Mai 17: 68%
April 17: 61%
März 17: 72%
Februar 17: 76%
Januar 17: 68%
Dezember 16: 75%
November 16: 59%
Oktober 16: 74%
September 16: 62%
August 16: 63%

Quelle: Destatis (outbound)

Preislich wird DUS bei den Angebotspreisen immer mit einem Abschlag gegenüber Frankfurt und München angeboten. Dort sind die Auslastungen aber höher.
Und DUS ist nur 3/7. Ist ja eher eine Leisure-Frequenz.
Bild

Zilu97
Beiträge: 1204
Registriert: Sonntag, 09. September 2012, 16:59:18
Wohnort: Köln
Kontaktdaten:

Re: Asiatische Low-Cost Airlines

Beitragvon Zilu97 » Dienstag, 08. August 2017, 18:46:35

HLX4U hat geschrieben:Mai 17: 68%
April 17: 61%
März 17: 72%
Februar 17: 76%
Januar 17: 68%
Dezember 16: 75%
November 16: 59%
Oktober 16: 74%
September 16: 62%
August 16: 63%

Quelle: Destatis (outbound)

Preislich wird DUS bei den Angebotspreisen immer mit einem Abschlag gegenüber Frankfurt und München angeboten. Dort sind die Auslastungen aber höher.
Und DUS ist nur 3/7. Ist ja eher eine Leisure-Frequenz.



Schade das destatis nicht die speziell und extra für DUS die Business Auslastung aufschlüsselt denn die wird dort, wie eigentlich auf jeder DUS route, gigantisch hoch sein :fly:

bwbollek
Administrator
Beiträge: 3675
Registriert: Donnerstag, 15. Juli 2010, 12:14:35
Wohnort: Bad Honnef(Rhein)
Kontaktdaten:

Re: Asiatische Low-Cost Airlines

Beitragvon bwbollek » Dienstag, 08. August 2017, 20:22:46

Ich persönlich glaube eher an BCN oder FCO.

HLX4U
Administrator
Beiträge: 7913
Registriert: Freitag, 16. Juli 2010, 09:32:32
Kontaktdaten:

Re: Asiatische Low-Cost Airlines

Beitragvon HLX4U » Donnerstag, 10. August 2017, 19:39:28

Thai AirAsia mit Zahlen für das Q2:

Umsatz 213 Mill Euro +7%
Net Profit 8 Mill Euro -60%

Pax 4,69 Mill +13%
Load 86% +3%

Jets 54 A320 +5

Flottenentwicklung von Thai AirAsia jeweils zum Jahresende:
2011: 22 A320
2012: 27 A320
2013: 35 A320
2014: 40 A320
2015: 45 A320
2016: 51 A320
Bild

HLX4U
Administrator
Beiträge: 7913
Registriert: Freitag, 16. Juli 2010, 09:32:32
Kontaktdaten:

Re: Asiatische Low-Cost Airlines

Beitragvon HLX4U » Samstag, 19. August 2017, 08:00:26

Bei Nok Air dürfte es langsam eng werden:

Zahlen für das Q2:
Umsatz 99 Mill USD +14%
Verlust 18 Mill USD
Pax 2 Mill -4%
Auslastung 81,5% -3%

Thai hat den Anteil an NOK von rund 39% auf 21,5% verringert und eine weitere Kapitalspritze verweigert. Geld soll nun über den Finanzmarkt gewonnen werden.
Nok Air CEO Patee Sarasin confirmed the airline aims to raise capital through a private placement to foreign investors (Bangkok Post, 16-Jun-2017). Mr Sarasin said: "We have had preliminary talks with potential partners, and we can only pursue more serious discussion once we know how much we want".


Der Vorsitzende hat zum 11. August seinen Posten abgegeben!
Eine bestellte B737-800 wurde gecanx.

Seit dem Börsengang 2013 ist die Aktie von knapp 30 Baht auf 4 Baht gefallen.
In diesem Jahr von 8 auf 4 halbiert.

Aktuelle Flotte

19 B737-800 +1 stored
7 Q400 +1 stored
2 ATR72 +2 stored

Die ATR sollten die Flotte eigentlich schon längst verlassen haben.
Bild

HLX4U
Administrator
Beiträge: 7913
Registriert: Freitag, 16. Juli 2010, 09:32:32
Kontaktdaten:

Re: Asiatische Low-Cost Airlines

Beitragvon HLX4U » Donnerstag, 24. August 2017, 21:51:20

AirAsia X Zahlen für das Q2:

Umsatz: 1,036 Milliarden RM ( ca 205 Mill Euro )
Gewinn: 47,4 Millionen RM ( ca 9,4 Mill Euro )

Pax: 1,39 Mill +34%
Auslastung: 80% +5%
Flotte: 30 A330-300

Malaysia und Thailand profitabel, Indonesien mit deutlich kleinerem Minus da die beiden A330 dort erst am Mai wieder im Einsatz sind.
Bild

HLX4U
Administrator
Beiträge: 7913
Registriert: Freitag, 16. Juli 2010, 09:32:32
Kontaktdaten:

Re: Asiatische Low-Cost Airlines

Beitragvon HLX4U » Donnerstag, 24. August 2017, 22:31:14

https://www.streetinsider.com/Corporate ... 35636.html

AirAsia and CAE (NYSE: CAE) have concluded a sale and purchase agreement concerning the Asian Aviation Centre of Excellence (AACE), which is currently a 50:50 CAE-AirAsia joint venture. The transaction of US$100 million (including earn-out) will give CAE full control over AACE's three training centres - located in Sepang, Malaysia; Singapore; and Ho Chi Minh City, Vietnam - as well as its share of the Philippine Academy of Aviation Training (PAAT), a joint-venture training centre between AACE and Cebu Pacific, located in Manila, Philippines.


8-)
Bild

HLX4U
Administrator
Beiträge: 7913
Registriert: Freitag, 16. Juli 2010, 09:32:32
Kontaktdaten:

Re: Asiatische Low-Cost Airlines

Beitragvon HLX4U » Dienstag, 29. August 2017, 20:17:11

Airasia-Zahlen für das Q2, erstmals als "Group" incl Indonesien und Philippinen:

Umsatz: 2,378 Milliarden RM ( ca 466 Mill Euro ) +19%
Operativer Gewinn: 516 Millionen RM ( ca 101 Mill Euro ) +37%
Net Profit: 140 Millionen RM ( ca 27,5 Mill Euro ) -53%

Net profit for the current quarter was 53% lower year-on-year at RM139.9 million. The reduction was mainly attributable to a one off deferred tax charge of IDR647.2 billion (approximately RM212 million) offset by a IDR134.4 billion (approximately RM44 million) current tax credits in IAA during the current quarter. IAA participated in the Indonesia Tax Amnesty Program, where in accordance with the Amnesty Program, IAA shall no longer be liable for any tax liability prior to Year 2016, whilst the existing deferred tax asset in IAA’s books prior to Year 2016 will also no longer be deductible against future profits.


Passagiere: 9,6 Mill +10%
Auslastung: 89% +2
Revenue/ASK: +11% !
Cost/ASK: +5% !
Bild

HLX4U
Administrator
Beiträge: 7913
Registriert: Freitag, 16. Juli 2010, 09:32:32
Kontaktdaten:

Re: Asiatische Low-Cost Airlines

Beitragvon HLX4U » Freitag, 01. September 2017, 18:04:27

AirAsia-Group auf dem Weg zu 500 Jets

KUALA LUMPUR: AirAsia Bhd will add a further 23 planes to the group fleet in the second half of the year and is gearing up to expand the number to 500 by 2027.This will entail adding 30 new aircraft annually for the next decade.
“I’m confident that we can reach this target or even exceed it, especially with the setting up of our new associate airlines in Vietnam and China in the coming years,” Group Chief Executive Officer, Tan Sri Tony Fernandes said today.
He said the fleet expansion would help solidify AirAsia’s strong position on intra-ASEAN routes and the domestic markets of Malaysia, Thailand and the Philippines, where it has been steadily adding market share.


“In summary, AirAsia continues to have an abundant growth story driven by low costs and a strong cash position. We will continue to grow the business to provide good returns to shareholders, in addition to special dividends which will come through the monetisation of our non-core assets,” Fernandes said. 8-) 8-)
Bild

HLX4U
Administrator
Beiträge: 7913
Registriert: Freitag, 16. Juli 2010, 09:32:32
Kontaktdaten:

Re: Asiatische Low-Cost Airlines

Beitragvon HLX4U » Freitag, 01. September 2017, 19:16:51

AirAsia-Flottenstand:

Stand A320-Flotten Ende 2016:
Malaysia: 77
Thailand: 51
Indonesien: 22
Philippines: 14
Indien: 8
Japan: 2
Gesamt: 174

Stand A320-Flotten Ende Juni 2017:
Malaysia: 77
Thailand: 54
Indonesien: 22
Philippines: 15
Indien: 10
Japan: 2
Gesamt: 180

01.09 : 187
Bild

HLX4U
Administrator
Beiträge: 7913
Registriert: Freitag, 16. Juli 2010, 09:32:32
Kontaktdaten:

Re: Asiatische Low-Cost Airlines

Beitragvon HLX4U » Samstag, 23. September 2017, 07:42:36

Einige Neuigkeiten zum Reorganisationsplan von NOK:

Nok Air eyes thinner fleet in turnabout | Bangkok Post: news

The result is that Nok Air will take delivery of the first two B737 Max 8 jets in 2019 instead of 2018. Two other aircraft will join Nok Air's fleet in 2020, rather than 2019, with the remaining four delivered in 2021 not 2020
Mr Piya said the airline is seeking an early retirement of five Boeing 737-800 jets and two ATR 72-500 turboprops, all leased, from its fleet by year-end or early next year.



THAI gives cautious OK to Nok Air plan | Bangkok Post: news

While THAI's representatives raised their hands at the meeting to support the 1.7-billion-baht infusion, Somchai Sujjapongse, the permanent secretary of the Finance Ministry, a major THAI stakeholder sounded a wary note. Mr Somchai said that if THAI's decision to take part in Nok Air's new fund-raising proves unproductive for improving Nok Air's plight, then "somebody has to be responsible".

Bild


Zurück zu „Airlines, Airports, Flugzeugtypen“

Wer ist online?

Mitglieder in diesem Forum: 0 Mitglieder und 2 Gäste